NYHEDER

Hvordan er det at få undervisning på et museum som sprogskolekursist? Hvad kan man få ud af det? I filmen reflekterer sprogskolekursister over deres oplevelse af at deltage i sprogskoleundervisning på museum. Filmen er optaget på Arbejdermuseet og Nationalmuseet – og produceret som en del af Culinn, et integrations- og innovationsprojekt støttet af Innovationsfonden.vimeo.com/265372908Hvordan er det at få undervisning på et museum som sprogskolekursist - og hvad kan man få ud af det? I filmen reflekterer sprogskolekursister over… ... See MoreSee Less

Video image

 

Comment on Facebook

2 months ago

C U L I N N - Cultural Citizenship and Innovation

Den 28 februar blev CULINN's årlige seminar afholdt på Nationalmuseet. Vi udvekslede erfaringer og viden fra "Fase 1" og udviklede videre på nye ideer, initiativer og muligheder. Bl.a. snakkede vi om oplevelserne af medborgerskab blandt nyankomne, egne erfaringer med udvikling af forløb til sprogcentre og frivillige fællesskabers erfaringer med at inkludere og engagere nyankomne borgere. Med afsæt i dagens berigende oplæg, diskussioner og perspektiver er vi nu klar til at tage hul på "Fase 2": At eksperimentere med partnerskabsprojekter der med museerne som rammer fremmer samarbejder mellem lokale foreninger, civilsamfundsaktører og nyankomne borgere.Læs mere om CULINN's tidsplan her: www.culinn.dk/tidsplan/ samt projektets arbejdspakker her: www.culinn.dk/rapporter/ ... See MoreSee Less

4 months ago

C U L I N N - Cultural Citizenship and Innovation

... See MoreSee Less

Hvordan hænger sprog og kultur sammen, og hvordan kan man med fordel tage højde for dette samspil i et projekt som CULINN? Jesse-Lee Costa Dollerup fra Museum Vestsjælland uddyber og forklarer her, hvordan vi kan forstå sprogfælleskaber og ikke mindst drage nytte af denne viden. Se hele videoen på Youtube: youtu.be/bMq8epGtQ6M eller på vores hjemmeside: www.culinn.dk/videoarkiv/ ... See MoreSee Less

Load more