KOMMUNIKATION
Her kan du finde CULINN projektets kommunikationsplan og SoMe guide til inspiration.
MATERIALER:
CULINN / Kommunikationsplan: Kunsten at få erfaringerne ud!
CULINN / Sociale medier: Hvad kommunikerer vipåde sociale medierog hvornår?
CULINN / Video Guide: Hvordan optager I video med jeres Smartphone?
CULINN / Tutorial-to-go: Idéer og hjælp til at film-dokumentere oplevelser, erfaringer, evalueringer, processer i CULINN.
NATIONALMUSEET – Sprogskoleforløb / Demokrati og stemmeret
Sprogskoleforløb / Demokrati og stemmeret – fra enevælden til i dag
Hvordan levede danskerne under enevælden? Hvornår fik kvinder stemmeret? Har fattige altid kunnet stemme? Med dette forløb bliver sprogkursister klogere på Danmarks lange vej fra enevælde til demokrati.
Linket til museets egen side til undervisningen: https://natmus.dk/museer-og-slotte/nationalmuseet/undervisning-paa-nationalmuseet/undervisningsforloeb/sprogskoler/
MATERIALER:
Efterbehandlingsmaterialer: Demokrati og stemmeret
Førbehandlingsmaterialer: Demokrati og stemmeret
ARBEJDERMUSEET – Sprogskoleforløb / DU2: Familien Sørensen
Undervisningen til sprogskoler er skræddersyet til målgruppen og tager udgangspunkt i Arbejdermuseet som læringsrum med dets helt særlige udstillinger, genstande og fortællinger.
Linket til museets sprogskole side: https://www.arbejdermuseet.dk/undervisning/sprogskoler/
Sprogskoleforløb / DU2: Familien Sørensen
Bolig, arbejde og fritid er kernepunkterne i undervisningsforløbet. Hverdagslivet for en arbejderfamilie for 130 år siden bliver sanseligt og levende og sammenlignes med kursisternes liv i dag.
Linket til DU2: https://www.arbejdermuseet.dk/undervisning/sprogskoler/du2-familien-soerensen/
DU2: Før-opgaver / Familien Sørensen
DU2: Lærervejledning til før-opgaver
DU2: Efter-opgaver / Familien Sørensen
DU2: Lærervejledning til efter-opgaver
ARBEJDERMUSEET – Sprogskoleforløb / DU3: Kampen for et godt arbejdsliv
Undervisningen til sprogskoler er skræddersyet til målgruppen og tager udgangspunkt i Arbejdermuseet som læringsrum med dets helt særlige udstillinger, genstande og fortællinger.
Linket til museets sprogskole side: https://www.arbejdermuseet.dk/undervisning/sprogskoler/
Sprogskoleforløb / DU3: Kampen for et godt arbejdsliv
Hvad er et godt arbejdsliv? Oplev udviklingen af det danske arbejdsmarked gennem arbejdskampe i forløbet til DU3 modul 4-5.
Linket til DU3: https://www.arbejdermuseet.dk/undervisning/sprogskoler/kampen-godt-arbejdsliv-du3/
DU3: Før-opgaver / Kampen for det gode arbejdsliv
DU3: Laerervejledning til før-opgaver
DU3: Efter-opgaver / Kampen for det gode arbejdsliv
DU3: Laerervejledning til efter-opgaver
KOMMUNIKATION
Her kan du finde CULINN projektets kommunikationsplan og SoMe guide til inspiration.
MATERIALER:
CULINN / Kommunikationsplan: Kunsten at få erfaringerne ud!
CULINN / Sociale medier: Hvad kommunikerer vipåde sociale medierog hvornår?
CULINN / Video Guide: Hvordan optager I video med jeres Smartphone?
CULINN / Tutorial-to-go: Idéer og hjælp til at film-dokumentere oplevelser, erfaringer, evalueringer, processer i CULINN.
NATIONALMUSEET – Sprogskoleforløb / Demokrati og stemmeret
Sprogskoleforløb / Demokrati og stemmeret – fra enevælden til i dag
Hvordan levede danskerne under enevælden? Hvornår fik kvinder stemmeret? Har fattige altid kunnet stemme? Med dette forløb bliver sprogkursister klogere på Danmarks lange vej fra enevælde til demokrati.
Linket til museets egen side til undervisningen: https://natmus.dk/museer-og-slotte/nationalmuseet/undervisning-paa-nationalmuseet/undervisningsforloeb/sprogskoler/
MATERIALER:
Efterbehandlingsmaterialer: Demokrati og stemmeret
Førbehandlingsmaterialer: Demokrati og stemmeret
ARBEJDERMUSEET – Sprogskoleforløb / DU2: Familien Sørensen
Undervisningen til sprogskoler er skræddersyet til målgruppen og tager udgangspunkt i Arbejdermuseet som læringsrum med dets helt særlige udstillinger, genstande og fortællinger.
Linket til museets sprogskole side: https://www.arbejdermuseet.dk/undervisning/sprogskoler/
Sprogskoleforløb / DU2: Familien Sørensen
Bolig, arbejde og fritid er kernepunkterne i undervisningsforløbet. Hverdagslivet for en arbejderfamilie for 130 år siden bliver sanseligt og levende og sammenlignes med kursisternes liv i dag.
Linket til DU2: https://www.arbejdermuseet.dk/undervisning/sprogskoler/du2-familien-soerensen/
DU2: Før-opgaver / Familien Sørensen
DU2: Lærervejledning til før-opgaver
DU2: Efter-opgaver / Familien Sørensen
DU2: Lærervejledning til efter-opgaver
ARBEJDERMUSEET – Sprogskoleforløb / DU3: Kampen for et godt arbejdsliv
Undervisningen til sprogskoler er skræddersyet til målgruppen og tager udgangspunkt i Arbejdermuseet som læringsrum med dets helt særlige udstillinger, genstande og fortællinger.
Linket til museets sprogskole side: https://www.arbejdermuseet.dk/undervisning/sprogskoler/
Sprogskoleforløb / DU3: Kampen for et godt arbejdsliv
Hvad er et godt arbejdsliv? Oplev udviklingen af det danske arbejdsmarked gennem arbejdskampe i forløbet til DU3 modul 4-5.
Linket til DU3: https://www.arbejdermuseet.dk/undervisning/sprogskoler/kampen-godt-arbejdsliv-du3/
DU3: Før-opgaver / Kampen for det gode arbejdsliv
DU3: Laerervejledning til før-opgaver
DU3: Efter-opgaver / Kampen for det gode arbejdsliv
DU3: Laerervejledning til efter-opgaver